Tähän artikkeliin olemme koonneet apuja ja vinkkejä käyttäjätietoihin ja asetuksiin liittyen. Artikkelista löydät seuraavat kappaleet:
Mikä on Schibsted-tili?
Voit lukea Schibsted-tilistä lisää täältä.
Kirjautuminen Oikotie Asunnoissa
Kirjautuminen tapahtuu Oikotie Asuntojen sivuilla kohdasta "Kirjaudu".
Syötä käyttäjätunnus-kenttään käyttäjätunnuksesi ja sen jälkeen salasanasi.
Jos sinulla ei ole vielä tiliä, pyydetään sinua tässä kohtaa luomaan itsellesi tili.
Kirjautuminen muistaa sinut seuraavalla kirjautumisella, jos kirjautuminen näyttää väärää käyttäjätunnusta kirjautumisessa, valitse "Vaihda käyttäjää" ja kirjoita käyttäjätunnus millä haluat kirjautua.
Kirjautuminen Oikotie Työpaikoissa
Kirjautuminen tapahtuu Oikotie Työpaikkojen sivuilla kohdasta "Kirjaudu".
Syötä käyttäjätunnus-kenttään käyttäjätunnuksesi ja sen jälkeen salasanasi.
Jos sinulla ei ole vielä tiliä, pyydetään sinua tässä kohtaa luomaan itsellesi tili.
Kirjautuminen muistaa sinut seuraavalla kirjautumisella, jos kirjautuminen näyttää väärää käyttäjätunnusta kirjautumisessa, valitse "Vaihda käyttäjää" ja kirjoita käyttäjätunnus millä haluat kirjautua.
Rekisteröityminen yrityskäyttäjänä
Jos olet jättämässä ilmoitusta yrityskäyttäjänä ja sinulla ei ole vielä yritystiliä, voit rekisteröidä yrityksesi näin:
- Kirjautumisen jälkeen avaa Oma tili -valikko, sivun oikeasta yläkulmasta
- Valitse "Käyttäjätiedot ja asetukset"
- Mene sivua alaspäin kunnes tulee kohta:
Rekisteröi yritys>
Rekisteröi yritys Asuntoihin tai Työpaikkoihin
- Kun olet rekisteröinyt yrityksen, voit jättää ilmoituksia yrityksenä.
Mikäli yrityksellänne on jo tili Oikotielle, ei rekisteröinti onnistu.
Salasana unohtunut
Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata salasanan uudelleenasetusviestin.
- Kirjaudu-kohdasta löytyy linkki "Unohtuiko salasana?"
- Saat sähköpostiisi koodin tilisi salasanan vaihtoon, syötä koodi sivuille ja aseta uusi salasana.
Omat tiedot
Omissa tiedoissa näet tilisi asetukset ja tiedot.
Tilisi asetuksissa pääset mm. vaihtamaan halutessasi salasanasi, täydentämään tunnuksesi tietoja, valitsemaan kaksivaiheisen tunnistautumisen, poistaa tilisi ym.
Näin pääset hallinnoimaan tilisi tietoja:
- Kirjautumisen jälkeen avaa Oma tili -valikko, sivun oikeasta yläkulmasta
- Valitse "Käyttäjätiedot ja asetukset"
- klikkaa "Muokkaa tietoja"
Viestintäasetukset
Oikotie uutiskirjeet lähetetään käyttäjätunnukseesi liittämääsi sähköpostiosoitteeseen. Uutiskirjeet sisältävät ajankohtaista, kyseiseen palveluun liittyvää tietoa. Voit halutessasi peruuttaa uutiskirjeen koska vain.
Näin pääset hallinnoimaan näitä asetuksia:
- Kirjautumisen jälkeen avaa Oma tili -valikko, sivun oikeasta yläkulmasta
- Valitse "Käyttäjätiedot ja asetukset"
- Siirry Viestintäasetukset-välilehdelle
Huom! Lain edellyttämät tiedotteet lähetämme kaikille käyttäjille viestintäasetuksista riippumatta.
Siitä syystä tulet suoramarkkinointiviestien kieltämisen jälkeenkin saamaan meiltä sähköpostiviestejä asiakaspalvelutarkoituksissa. Lähetämme tällaista asiakasviestintää kuitenkin ainoastaan silloin,
kun se on palvelun tai käyttäjien turvallisuuden kannalta välttämätöntä (esim. muutokset käyttöehdoissamme).
Yksityisyys
Tällä sivulla voit hallinnoida valintojasi liittyen siihen, miten käyttäjätunnuksen avulla kerättyä dataa voidaan hyödyntää asiakasviestinnän, markkinoinnin sekä digitaalisen mainonnan kohdentamiseen. Voit palata sivulle ja muuttaa valintojasi koska tahansa.
Näin pääset hallinnoimaan yksityisyysasetuksiasi:
- Kirjautumisen jälkeen avaa Oma tili-valikko, sivun oikeasta yläkulmasta
- Valitse "Käyttäjätiedot ja asetukset"
- Siirry Yksityisyys-välilehdelle
Vaihda vanhaan Oikotie-tiliisi
Jos sinulla on toinen Oikotie-tili, voit hakea sen sisältämät tiedot, kuten suosikkisi, hakuvahtisi tai ilmoituksesi tunnistautumalla seuraavaksi. Jos sinulla on suosikkeja, tallennettuja hakuja tai ilmoituksia nykyisessä tilissäsi, ne menetetään samalla. Otathan tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.
Näin pääset vaihtamaan vanhaan Oikotie-tiliisi tiedot
- Kirjautumisen jälkeen avaa Oma tili -valikko, sivun oikeasta yläkulmasta
- Valitse "Käyttäjätiedot ja asetukset"
- Sivu aukeaa Omat tiedot -välilehdelle ja mene sivua alaspäin, kunnes näet kohdan "Vaihda vanhaan Oikotie-tiliisi"
Huom! Sinun pitää muistaa vanhan Oikotie-tilisi salasana, jotta voit muutoksen tehdä.
Tilin poistaminen
Jos jostain syystä haluat poistaa koko tilisi ja kaikki tietosi, se onnistuu näin:
- Kirjaudu Oikotielle
- Avaa Oma tili -valikko sivun oikeasta yläkulmasta hahmon kuvasta
- Valitse Käyttäjätiedot ja asetukset
- Valitse Muokkaa tietoja
- Siirry kohtaan Yksityisyys, poista palvelu tai tili
- Valitse Poista palveluita tai tili
- Valitse Poista koko tilisi.
Yleiset ongelmat kirjautumisessa
En löydä ilmoituksiani tunnukseltani
Ilmoitukset löytyvät sen tunnuksen alta, millä ne on aiemmin jätetty. Olet mahdollisesti kirjautunut toisella tunnuksella nyt Oikotielle. Kirjaudu ulos ja kirjaudu uudestaan Oikotie asuntoihin sillä tunnuksella millä ilmoitus on jätetty.
- Mikäli et muista millä tunnuksella olet ilmoituksesi jättänyt, ole yhteydessä asiakaspalveluumme
- Kerro viestissäsi kohdenumero tai laita linkki suoraan ilmoitukseesi, näiden tietojen avulla näemme millä tunnuksella ilmoituksesi on jätetty.
- Jos kyseessä on vuokrailmoitus, tarkista oletko jättänyt ilmoituksesi suoraan Oikotielle, vai Qasaan. Jos olet jättänyt ilmoituksesi Qasaan, hallinnoit ilmoitustasi Qasan sivuilla.
En muista salasanaani
Katso ohjeet Salasana unohtunut
Käyttäjätunnus ja salasanani on oikein, mutta en pääse kirjautumaan
1. Tyhjennä selaimesi välimuisti
2. Tarkista, ettei käyttäjätunnustasi ennen tai jälkeen ole tyhjää välilyöntiä
3. Vaihda tarvittaessa salasana uudestaan
Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluun
- kerro viestissäsi lyhyesti mistä on kyse ja millä käyttäjätunnuksella sinulla on kirjautumisongelma
- saatko jonkun virheilmoituksen, minkä?
En saa tilin aktivointikoodia/ En saa salasanan vaihtoon koodia
Tarkista sähköpostisi Roskaposti-kansio, ettei viesti ole mennyt sinne. Esim. Gmailissa on "Tarjoukset" ja "Sosiaaliset verkostot" välilehdet, joten tarkista myös, ettei viesti ole ohjautunut sähköpostissasi niihin.
- Jos olet tarkistanut sähköpostisi kansiot, eikä aktivointikoodi ole tullut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerro lyhyesti ongelma ja tunnus minkä kanssa sinulla on ongelma saada koodia.